Rakyat Indonesia sanggup berperang kerana Tarian dan Gendang Mandailing?

Kedutaan Malaysia kena serang oleh rakyat Indonesia - Salahkan RAIS YATIM sebelum salahkan Indonesians.

Seme neh pasal Rais Yatim. Korang baca dulu kat bawah neh punca kenapa Indonesia meroyan marahkan kita lagi. Aku dah tak ingat berapa kali dah si indonesia meroyan bagai atas isu remeh temeh tetapi aku betul2 bengkek dengan sikap Rais Yatim yang cuai nak mampos.

Bukan lah perkara baru bagi kita seme bahawa rakyat indonesia neh majoritinya kebudak2kan. Boleh dibuktikan melalui tingkah laku mereka di facebook. Islam sana islam sini lepas tue dok maki hamun orang.

Yang aku bengkek sangat tue, dah tahu budaya tue orang sana punya yang ko sibuk nak ambik kenapa? Dah sengkek budaya ke apa di malaysia neh? Dah takde ke budaya kita yang boleh dijadikan warisan ek? Hey, kita ada beratus jenis budaya lah. Promote jek mana2 yang memang sah milik kita.

Buat apa kita amek orang punya? Dah takde maruah ke selepas kena keji, maki dan hina berkali2? Tak rasa malu ke ko Rais Yatim? Awat tak daftar sekali poco2 kesayangan rosmah mansur tue sekali? Register sekali dengan dangdut. Confirm berperang dua negara neh.

Almaklumlah pasal tarian dan budaya pun orang sana boleh melompat2 nak lancar perang kan. Benda remeh cam neh pun kecoh siap nak berjihad bagai. Ada ke orang nak berjihad pasal perebutan tarian? Tak pernah aku dengar pun. Bodoh gile.

Sebenarnya bukanlah aku tak patriotik apa seme. Aku pun bengang dan marah gak bila geng2 indonesia mai meroyan kat seme page2 pro malaysia. Tapi ikut situasi gak lah kan. Dalam kes neh terbukti di rais yatim cari pasal dulu. Sama macam kes tourism malaysia. Cari pasal sebab tak fikir sensitiviti orang lain.

Kerajaan bien dah pernah buat salah sekali itu. Under tourism malaysia. Time tue kita dah terlebih2 patut be alerted. Tapi nampaknya BN tak belajar apa2 pun dari kesilapan yang lepas. Depa buat lagi kali neh.

Walaupun kita dah minta maaf, tapi kemon larh. Sikap buruk media depa di samping perangai kebudak2kan orang sana, jangan hadap depa nak maafkan kerajaan bien sama macam kes dulu. Kali neh dorang bertambah satu lagi sebab nak mengelar2 kita maling. Eeeee geram betul aku.

Tak dinafikan disebabkan tue aku agak annoying dengan sikap rakyat indonesia yang suka berkira. Orang dah minta maaf pun nak mengamok sakan lagi. Cam buat salah besar plak. Celaka betul.

Lepas tue kan, bila dorang yang buat salah, then kita dakwa ikut undang2, kerajaan depa punya lah paksa kerajaan kita suruh lepaskan nelayan2 depa yang menceroboh masuk ke perairan kita.

Dalam keterpaksaan akhirnya kerajaan kita akur dan langgar undang2 sendiri. Aku memang pandang rendah pada kelembikkan bien. Terus terang aku cakap. Dalam pada dok kutuk2 indonesia mundur apa seme tapi bila kena gertak sikit terus jek ko akur. Ini ko nak banggakan sangat ka bien?

Dan bila nelayan2 kita tak menceroboh pun perairan depa kan, nelayan2 kita kena tangkap apa seme. Siap minta wang pembebasan lagi. Bagi aku itu namanya wang tebusan. Kerajaan indonesia main kotor dan balas dendam dengan cara yang amat biadap dan keji.

Macam tue nak respect kerajaan indonesia? Toksah lah weh. Respect orang pun ada limit nya. Takan sampai kena pijak kepala pula kan? Cam takde maruah pula kita disini. Sebab tue aku seboleh2 malas nak layan bab2 indonesia neh. Dorang ajek nak menang. Tak pernah nak mengaku salah dan silap.

Dah tahu perangai dorang macam tue ennn ehh.. boleh plak rais yatim cuit emosi dorang lagi? Lainkali siasat dulu arh. Jangan main meroyan jek cakap itu neh. Disebabkan mulut ko lah kami kena maki lagi. Kalau direct maki ko jek aku satusen tak heran.

Tapi aku fack gile bila maki2 sebut nama malaysia sebagai maling. Payah nak bertempur dengan depa kat dunia online sebab dorang ramai. Tengoklah bilangan penduduk mereka berapa kan. Memang tak terlawan dari segi jumlah bilangan larh kan.

Dan semalam website FAM kena hack. Atas isu neh larh. Oleh kerana Rais Yatim yang buat pasey, maka dia larh yang kena selesaikan. Meskipun kerajaan kita dah tarikbalik kenyataan tersebut, depa bukan minta maaf. Depa nafikan gitu jek walhal berita bernama terang2 tulis rais yatim nak amek budaya tersebut.

Gile keji. Dah buat salah lepas tue taknak mengaku plak. Mengaku je lah. Minta maaf. Senang sket aku nak bambu indonesia yang emosi tak tentu pasey. Lepas ko minta maaf baru rasa ada maruah nak balon puak2 yang suka melompat atas isu remeh temeh. Cam gud2 plak tarian tue.

Sebenarnya aku tak hadap pun tarian tue. Usah kata tarian tue bahkan aku menyokong andai kerajaan kita haramkan kemasukkan apa2 jenis indonesia kat malaysia neh. Total. Baik tarian, lagu, buku serta filem. Kalau tak bersedia nak berkongsi budaya, so sila berambos. Duduk je terperuk dalam negara ko tue. Habis citer.

Ameno : Pasal tarian pun mao perang ka? -AmenoWorld.blogspot.com
Load disqus comments

0 ulasan